چگونه لکه روغن را از روی شلوار جین پاک کنیم؟

اندازه‌ی لکه و زمانی که لکه‌ی روغن به شلوار چسبیده، مسأله‌ی مهمی است که برای پاک کردن لکه باید به آن توجه داشته باشید. اما در حالت کلی پاک کردن لکه روغن از روی شلوار جین به روش‌های زیر انجام پذیر است:

۱. استفاده از آب داغ:
استفاده از آب گرم، می‌تواند به شما در پاک کردن لکه کمک کند. در این روش باید شلوار را از آب گرم بگذرانید و سپس شلوار را با مایع شستشو با دمای گرمتر شستشو دهید.

۲. استفاده از پاک کننده‌های لکه:
برخی پاک کننده‌های لکه مانند پاک کننده‌های لباس یا مایع شستشو، می‌توانند به شما در پاک کردن لکه کمک کنند. قبل از استفاده از این پاک کننده‌ها، باید روی قسمت ناچیزی از شلوار تست کنید تا مطمئن شوید که این مایعات باعث آسیبی به رنگ پارچه نخواهند شد.

۳. استفاده از بیکربنات سدیم:
در صورتی که لکه روغن به‌شدت به شلوار چسبیده و زمان مداومی از لحاظ آنجایی، اینترنتی، و غیره با شلواری بی خیالی شده باشید، شاید بهترین روش برای پاک کردن آن، استفاده از بیک‌اربنات سدیم باشد. برای این کار، باید بیک‌اربنات سدیم را با اب مخلوط کنید تا یک پاست با دستگاه خمیر کنش استحصال شود. پائین محل لکه همین پاست را روی شلوار بچسبانید. حدود 2 ساعت مانده بگذارید و سپس شلوار را با دمای بالای آب شستشو دهید و سپس با روش ۱ یا ۲ دیگر منابع گفته شده، پاکش کنید.

به یاد داشته باشید که پاک‌کننده‌های صنعتی و پاک کننده‌های خانگی متفاوتی در حالت‌های مختلف عمل می‌کنند، بنابراین همیشه قبل از استفاده از آن‌ها به دقت برچسب های روی بطری‌ها با دقت مطالعه می‌شود.
جدیدتر قدیمی تر