آبلیمو در درمان بیماری ها ! شاید بیماری شما هم جزو این لیست باشد!

 گاهی اوقات ممکن است بروز برخی علائم در یک فرد، بصورت موقتی باشد یا خ.د فرد تصمیم بگیرد علاوه بر مراجعه و مشورت با یک متخصص، از یک رویکرد غیر درمانی نیز استفاده کند. در چنین حالتی لیمو می تواند به تسکین علائم 13 بیماری کمک کند.

لیمو منبع عالی ویتامین B6، آهن، پتاسیم و فیبر است. خوردن تنها یک لیمو می تواند 178 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، می‌توان روز خود را با نوشیدن آب گرم با لیمو برای درمان 13مشکل رایج سلامتی بدون استفاده از دارو آغاز کرد.

بیماری کیسه صفرا: بیماری کیسه صفرا معمولاً در اثر التهاب و تحریک کیسه صفرا ایجاد می شود. نشان داده شده است که کمبود ویتامین C در بدن خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. از آنجایی که لیمو دارای خواص ضد التهابی و حاوی ویتامین C است، استفاده از آن می تواند به پیشگیری از بیماری کیسه صفرا کمک کند.

آکنه: آب لیمو می تواند به تقویت پوست و جلوگیری از استرس های محیطی و جلوگیری از آکنه کمک کند.

سنگ کلیه: پتاسیم و اسید سیتریک موجود در لیمو غلظت ادرار را کاهش داده و از رشد کریستال ها و سنگ ها در کلیه ها جلوگیری می کند.

آنفولانزا: لیمو سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بنابراین، نوشیدن یک لیوان آب لیمو در روز می تواند بدن را از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. ویتامین C یک ماده مغذی و آنتی اکسیدانی است که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

گلودرد: حتی اگر سرماخوردگی از بین برود، آب لیمو می تواند به تسریع بهبودی کامل و تسکین گلودرد کمک کند.

ضعف ناخن ها: آب لیمو برای ناخن ها مفید است. ویتامین C و به تقویت و استحکام ناخن ها کمک می کند.

وزن زیاد: نوشیدن آب لیمو در صبح و قبل از صبحانه باعث جریان مایعات می شود و از کم آبی بدن جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. نقش ویتامین C در پیشگیری و مبارزه با چاقی به اثبات رسیده است.


آسیب عضلانی: یکی از عوارض ورزش، درد شدید عضلانی است. خبر خوب این است که آب لیمو به کاهش آسیب عضلانی در حین ورزش کمک می کند.

التهاب بدن: لیمو دارای خواص ضد التهابی است. نوشیدن یک لیوان آب گرم با لیمو در بهبود التهاب بدن موثر است.

فشار خون بالا: اگر فشار خون بالا دارید، آب لیمو بنوشید. اگر در حال حاضر داروی فشار خون مصرف می کنید، مصرف آن را قطع نکنید، به طور خاص با پزشک خود در مورد جایگزینی آن با آب لیمو صحبت کنید.

درد مفاصل: نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای کاهش درد مفاصل و کمک به کاهش علائم آرتریت و روماتیسم است. این نوشیدنی التهاب مفاصل را تسکین می دهد.

رفلاکس اسید معده: بیماری ریفلاکس زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری برگشته و در گلو و قفسه سینه بسوزد. آب لیمو اگرچه اسیدی است، اما خاصیت قلیایی دارد و می تواند رفلاکس را درمان کند.

فیبرومیالژیا: این بیماری مزمن باعث تحریک پذیری و درد در سراسر بدن می شود. اگر از این اختلال رنج می برید، آب لیمو یک راه عالی برای تسکین درد بدون عوارض جانبی است.

جدیدتر قدیمی تر