علت بوی بد عرق زیر بغل زنان چیست ؟ + روش های درمان

 بوی نامطبوع عرق زیر بغل یک مشکل شایع است که برخی از زنان با آن مواجه هستند. این مشکل ممکن است به دلیل تغییرات در فعالیت تعریقی بدن، رشد باکتری‌ها و یا کاربرد غیر مناسب محصولات بهداشتی برای بدن باشد.

یکی از علل اصلی بوی نامطبوع عرق زیر بغل، حضور باکتری‌ها در منطقه زیر بغل است. این باکتری‌ها در محیط گرم و مرطوب زیر بغل رشد می‌کنند و با ترشح تعریق تعامل می‌کنند که باعث افزایش بوی نامطبوع می‌شود.

روش های کاهش بوی عرق زیر بغل:

1- استفاده از محصولات بهداشتی مناسب: شستشوی مکرر و استفاده از دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌هایی که حاوی آلوئه ورا، چای سبز، لیمو و مواد ضد باکتری هستند، می‌تواند بوی بد عرق زیر بغل را کاهش دهد.این محصولات را میتوانید حضوری از داروخانه خریداری کنید یا از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مثل خانومی سفارش دهید ودرب منزل دریافت کنید. برای مشاهده بهترین دئودورانت‌های زنانه اینجا کلیک کنید.

2- تعویض لباس: تعویض لباس پس از ورزش شدید یا فعالیتی که تعریق زیادی را با خود دارد، باعث کاهش بوی بد عرق زیر بغل می‌شود.

3- ایجاد شرایط خشک و تهویه مناسب: محیط گرم و مرطوب زیر بغل، باعث رشد باکتری‌ها می‌شود و بوی بد عرق زیر بغل را افزایش می‌دهد. بنابراین، تلاش برای ایجاد شرایط خشک و تهویه مناسب می‌تواند به کاهش بوی نامطبوع عرق زیر بغل کمک کند.

4- مصرف غذاهای سالم: مصرف غذاهایی که حاوی مواد نامطبوع هستند (مانند سیر و پیاز) می‌تواند به کاهش بوی بد عرق زیر بغل کمک کند.

5- پرهیز از پوشیدن لباس‌های نامناسب: لباس‌های بی‌کیفیت و ارزان، زودتر بو میگیرند. پیشنهاد می‌شود لباس‌ای با نخ‌پنبه بپوشید.

در صورتی که مراقبت از بهداشت شما نتیجه دلخواه را نداشته باشد، مشاوره با پزشک متخصص پوست،‌ آخرین راه خواهد بود.

جدیدتر قدیمی تر