روغن نعناع فلفلی و این همه خواص !

روغن نعناع فلفلی در تسکین درد، بهبود خواب و بهبود حافظه موثر است.

دانشمندان تایید کرده اند که رایحه درمانی با روغن نعناع پتانسیل باورنکردنی برای تسکین درد دارد. این مطالعه بر روی بیمارانی که پس از جراحی قلب باز دچار درد بعد از عمل شده بودند، متمرکز شد. درمان با روغن نعناع نه تنها در کاهش درد موثر است، بلکه کیفیت خواب بیماران را نیز بهبود می بخشد.

نویسندگان این مقاله همچنین بیان کردند که نتایج نشان می دهد که استنشاق اسانس نعناع می تواند شدت درد را در بیماران پس از جراحی قلب باز و در نتیجه استفاده از مسکن ها کاهش دهد.

همچنین استفاده از این محصول گیاهی می تواند باعث خواب بهتر و آرامش بیماران در اولین شب های بعد از جراحی شود. با توجه به اثرات استنشاق اسانس نعناع فلفلی بر درد و کیفیت خواب، می توان نتیجه گرفت که این محصول گیاهی می تواند با خیال راحت به عنوان یک درمان کمکی برای تسکین درد و آرامش بیماران پس از جراحی قلب مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دریافته‌اند که روغن نعناع همچنین برای سلامت دستگاه گوارش مفید است و علائم سندرم روده تحریک‌پذیر از جمله نفخ، گاز و درد شکم را کاهش می‌دهد.

روغن نعناع می تواند با شل کردن عضلات دستگاه گوارش به افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از روغن بذر کتان می تواند به تسکین برخی از انواع درد از جمله سردرد و درد عضلانی کمک کند. لذت بردن از آن درد سوختگی های جزئی را نیز کاهش می دهد.

منتول موجود در روغن نعناع می تواند به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک کند و آن را به ماده انتخابی در بسیاری از درمان های سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل کند. سازندگان همچنین از آن در عطرها و استنشاق‌ها برای تسکین علائمی مانند احتقان و سرفه استفاده می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که عطر روغن نعناع باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری می شود.

روغن نارگیل را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد می توان آن را برای رایحه درمانی استنشاق کرد، هنگامی که با روغن حامل مخلوط می شود روی پوست اعمال می شود، یا در پخش کننده برای پخش عطر در اتاق استفاده می شود. روغن های حامل که با نام های روغن های حامل و روغن های گیاهی نیز شناخته می شوند، روغن هایی هستند که از گیاهان تهیه می شوند که به تنهایی یا مخلوط با اسانس ها به عنوان روغن پوست و برای مراقبت از پوست دست و صورت، ماساژ و رایحه درمانی استفاده می شوند.


برخی از افراد چند قطره از این عطر را به آب حمام خود اضافه می کنند.

با وجود فواید آن، افراد باید در استفاده از روغن نعناع مراقب باشند. این روغن‌ها روغن‌های قوی هستند و زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده می‌شوند، ممکن است در برخی افراد واکنش‌های آلرژیک یا تحریک پوست ایجاد کنند. همیشه توصیه می شود قبل از استفاده زیاد محصول را روی پوست آزمایش کنید.

کودکان، زنان باردار و شیرده باید آن را فقط با تایید یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی استفاده کنند، زیرا توصیه های عمومی استفاده از آن را توصیه نمی کند.

مردم نباید روغن نعناع را مصرف کنند و فقط باید تحت نظر یک متخصص این کار را انجام دهند زیرا می تواند عوارض جانبی مانند سوزش سر دل، قرمزی، زخم های دهان و سردرد ایجاد کند.

این نتایج اولیه در مجله BMJ Supportive and Palliative Care منتشر شده است.

جدیدتر قدیمی تر