طرز تهیه مربای زردآلو

مربای زردآلو یکی از مرباهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که اغلب به در صبحانه مانند سایر مرباها سرو می شود. با آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه مربای زردآلو با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت مربای زردآلو:


زردآلو

۱ کیلوگرم

شکر

۶۰۰ گرم

زعفران دم کرده

۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه

۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه مربای زردالو :

مرحله ۱
برای تهیه مربای زردآلو ابتدا باید زردآلوها را بشویید و سپس از وسط نصف کنید. پس از آن، هسته های آنها را جدا کنید. بعد زردآلوها را با شکر لایه به لایه در قابلمه می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله۲
بعد از اینکه زردآلوها یک روز در دمای اتاق استراحت کردند، آبلیمو را به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر دور تا دور بجوشد.

مرحله۳
وقتی شکر به جوش آمد، زردآلو را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. اجازه دهید مربا به غلظت مناسب برسد، بدون اینکه آب اضافه کنید. این مربا به آب نیاز ندارد چون زردآلو آب می‌اندازد و زود به قوام میرسد.

مرحله۴
برای تست قوام مربا مقداری شهد در نعلبکی ریخته و در یخچال قرار می دهیم. بعد از 3 تا 4 دقیقه شهد را بین دو انگشت تست می کنیم. اگر شهد کشدار باشد مربا به قوام خود رسیده است.

مرحله۵
این مربا کمی سریع‌تر از سایر مرباها پخته می شود، بنابراین اگر حرارت زیاد باشد ممکن است بجوشد. اگر این اتفاق بیفتد زردآلو له می شود و مربا تبدیل به مارمالاد می شود. در ۵دقیقه آخر پخت زعفران را به قابلمه اضافه می کنیم تا خوش رنگ شود.

مرحله آخر:
بعد از تمام شدن زمان پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مربا خنک شود. سپس به آرامی در ظرف دربسته ریخته و در یخچال نگهداری میکنید.

نوش جان 😍
جدیدتر قدیمی تر